Správa PPC kampaní – jak na to

Správa PPC kampaní – jak na to

Pokud máte web či eshop, seznamte se výhodami jejich propagace prostřednictvím správy PPC kampaní. Tyto proklikové inzeráty na Googlu, Seznamu, Facebooku a Youtube mohou v krátkém čase zvýšit příjmy z vašeho internetového podnikání. Shrnuli jsme základní principy, aby se vám PPC reklama vyplatila.

Správa PCC kampaní – platíte jen za kliknutí

Hlavní rozdíl mezi klasickou on-line reklamou a takzvanou PPC spočívá v její úhradě. Na některé portály si pověsíte proklikový inzerát na předem sjednanou dobu za fixní poplatek. Podobně jako u tradičního billboardu u silnice za něj platíte bez ohledu na to, kolik lidí ve skutečnosti přivedl do vašeho obchodu. PPC reklama se naproti tomu vyznačuje platbou jen za skutečné prokliky z inzerátu k vám do eshopu a to je výhodné. Musíte ale správně nastavit její parametry, jinak utratíte peníze zbytečně. Podívejte se, jak při správě PPC kampaně postupují odborníci.  

Postup při správě PCC kampaní v kostce

Profesionální agentura, která se živí správou PPC kampaní, se nejprve detailně seznámí s nabízeným produktem. Podívá se i na jeho předchozí propagaci a prověří si, jak stejné zboží chválí konkurence. Expert během analýzy nezapomene ani na sezónnost prodeje a definuje si rovněž atributy vhodného zákazníka jako věk, pohlaví, vzdělání, bydliště, zájmy a životní potřeby. Poté odborníka zajímá, pod jakými klíčovými slovy lidé daný produkt na internetu hledají a pak všechny tyto parametry využije pro efektivní nastavení a správu PPC kampaně. Pojďme si v dalších odstavcích rozebrat jednotlivé kroky.

Správa PPC kampaně – SEO a klíčová slova

PPC reklamu je nezbytné otextovat podle pravidel SEO optimalizace. Za tímto účelem si nejprve ověříme, jaká slova a fráze, kterým říkáme klíčová, píší naši zákazníci do vyhledávačů, aby zboží na internetu objevili. Jako pěstitel brambor můžete například zjistit, že nejvíce lidí pátrá po klíčovém sousloví “domácí brambory”.

Kde a jak oslovit zákazníky

Jakmile znáte klíčová slova, posoudíte, zda jste schopni dodávat své brambory kamkoli v republice. Pokud ne, přidáte ke klíčové frázi ještě název lokality, kde si zájemci vaše brambory vyzvednou. Řekněme, že jste pěstitel z Plzně. Na základě toho vložíte ve správě PPC kampaně do inzerátu nějaké foto brambor a SEO text “Domácí brambory – Plzeň a Plzeňsko”. Současně omezíte i dosah vaší PPC reklamy tak, aby se na celorepublikové či dokonce celosvětové platformě zobrazovala pouze obyvatelům Plzně a blízkého okolí. Poctivé české brambory jsou totiž zajímavé i pro jedlíka z Moravy,. Pouze  kvůli nim nepojede přes půl republiky. Tím zabráníte zbytečnému klikání na váš inzerát bramborovým fanouškům z jiných koutů země a nebudete zbytečně platit za prokliky, které nevedou k prodeji.

Sáňky v létě neprodá ani PPC

Nevěřili byste, kolik lidí při správě PPC kampaně podceňuje správný moment prodeje. Jako ukázkový příklad zmařeného úsilí si můžeme uvést jistou firmu, která si před velikonocemi 2021 vyrobila a zaplatila PPC reklamu na Facebooku. Nabízela lidem pomlázky, přestože stát zakázal jejich prodej a působilo to velmi komicky. Timing a zacílení na potencionální zákazníky byly sice v pořádku, akorát že pomlázkový magnát podcenil aktuální dění. Právě proto je zkušený PPC specialista neustále ve střehu. 

Když si na závěr shrneme pravidla efektivní správy PPC kampaní, tak musíme respektovat SEO u reklamních textů a reagovat na možnosti a potřeby spotřebitelů. Správně nastavená PPC propagace pak operuje pouze na takových místech internetu, kde se pohybují naši potencionální zákazníci. Není ale samospásná a vyplatí se ji kombinovat s optimalizací webu pro vyhledávače, linkbuildingem a dalšími nástroji on-line propagace. Máte-li nejasnosti ohledně správy PPC kampaní, pište své dotazy do komentářů, rádi vám odpovíme.

Ivo Bauer