Digitální marketing ovládá internet

Digitální marketing ovládá internet

Digitální marketing – pro většinu populace je tento obor hotovou „španělskou vesnicí“, pro některé odborníky v IT zase velmi šikovný nástroj k ovlivňování trhu. S rostoucím významem internetu roste významně poptávka po službách odborníků na digitální média. Tito specialisté dokážou s jejich pomocí ovlivnit nákupy zákazníků. 

A co vlastně digitální média jsou? Všechny informace, jako audio, video nebo textové dokumenty, které se ke koncovému uživateli dostávají z displejů. Jako prostředek komunikace jsou využívány počítače, tablety, chytré mobilní telefony a také televize vyššího typu.

Loňský rok ovlivnil chování všech lidí. Omezení volného pohybu z důvodu krize v souvislosti s nákazou Covid19 vedlo směrem k delšímu času strávenému na internetu, speciálně na sociálních sítích. Svět digitálních technologií tak zaregistroval neobvyklý vzestup.

Digitální marketing a jeho hlavní cíle

  • zvýšení návštěvnosti a pohybu na webu klienta
  • nárůst prodeje nejen na e-shopu zákazníka, ale i v kamenných prodejnách
  • potencionální zákazník si zapamatuje konkrétní značku nebo výrobek
  • více klientů na webu realizuje objednávku
  • následné měřitelné zvýšení zisků klienta

Marketing v praxi

Marketing si většinou představíme hlavně jako reklamní činnost s touhou upozornit na konkrétní výrobek nebo službu s cílem „dostat výrobky mezi lidi“. Marketing ale nesouvisí jen s reklamou. Marketing sleduje trh (z anglického slova market), konkurenci, chování a touhy zákazníka, vytváří prognózy a snaží se co nejúčinnějšími prostředky vyhovět přání toho nejdůležitějšího – zákazníka. Svojí činností pomáhá zajišťovat klientovi (zadavateli) co možná nejvyšší zisky.

Pokud pro vás marketing není žádnou neznámou, otestujte si svoje znalosti v zábavném testu: V kůži specialisty marketingu.

Jak probíhá práce marketingové agentury?

  • Vytvoření konceptu – odborníci navrhnou kompletně všechny fáze projektu, jak vytvořit zisk (dostat produkt k cílovému zákazníkovi).
  • Vymyšlení kampaně – kampaň seznámí zákazníky s produktem a snaží se získat jeho pozornost a důvěru.
  • Rozbor kampaně – odborný dohled hodnotí funkčnost celého projektu a navrhuje další, případně lepší marketingové postupy.
  • Zhodnocení – celková analýza a kontrola reálných výsledků (prodejů).

Jak vybrat správnou agenturu?

Kvalitní agentura hledá stále nové cesty, zdokonaluje svůj tým a často i zvyšuje počet svých zaměstnanců.

Dobrá agentura v online marketingu dokáže všechny marketingové obory propojovat tak, že budou v komplexu fungovat ve prospěch klientova podnikání.

Je důležité, abyste s lidmi z agentury lidsky i pracovně „ladili“, jen tak se správně pochopíte a můžete očekávat ty nejlepší výsledky.

Pokud má agentura na marketingovou propagaci za sebou spokojené klienty známých značek, jistě to znamená dobrého partnera i pro váš business. Nezapomínejte také číst případné recenze. Topranker jednu takovou přináší…

Příklady nástrojů digitálního marketingu

  • kvalitní tvorba webových stránek
  • PPC reklama (pay per click) – cílená reklama všude na internetu – na vyhledávačích, sociálních sítích i na srovnávacích webových serverech – díky ní je produkt viditelnější – platí se pouze za reálný proklik na web klienta.
  • webové srovnávače cen produktů
  • SEO – získání předních neplacených příček při vyhledávání na internetu pomocí promyšleného použití klíčových slov. S nějakými SEO tipy se rozhodně seznamte – ty se nikdy neztratí. Případně udělejte vyhodnocení investic do SEO a práci svěřte profíkům.
  • e-mailing – rozesílání účelných e-mailů na správné e-mailové adresy
  • CRO – zvyšování konverzního poměru na webu klienta, kdy konverze znamená dokončení akce – realizace nákupu spotřebitelem.
  • Reklama na sociálních sítích

Možná někoho překvapí, jakým způsobem funguje ovlivňování obsahu a pořadí příspěvků na nejoblíbenější sociální síti Facebook.

 

A jak jste na tom vy? Budeme rádi, když nám napíšete, zda nakupujete na internetu emotivně, nebo si svoje nákupy plánujete dlouho dopředu. Jaký vliv má digitální marketing na vaši peněženku? Dokážete mu odolat?